CEO & Founder of Fament
- lähes 10- vuoden kokemus sosiaalisen median parissa työskentelystä
- Somevaikuttajaksi – kirjailija ( Otava, 2020)
- Erityisosaamisena Instagramissa henkilöbrändien kehittäminen
- Yrittäjä- äiti, joka vapaa-ajalla ei malta pysyä erossa somen trendien seuraamisesta.
TÄSTÄ KAIKKI ALKOI
Oma innostukseni sosiaaliseen mediaan alkoi vuonna 2012 oman fitnessblogin pitämisestä. Koska koko somealaa ei juuri vielä tuolloin edes ollut olemassa, en rehellisesti tiennyt yhtään miten omaa henkilöbrändiä kannattaisi rakentaa. Tein paljon mokia ja opin todella monia asioita itse kantapään kautta. Olisin ehdottomasti itse tuolloin tarvinnut jonkun opastamaan, miten omaa someuraa kannattaa lähteä rakentamaan!
Sosiaalinen media ja sen mahdollisuudet innosti minua kuitenkin valtavasti ja päätinkin alkaa kehittämään omia taitojani sen parissa. Pääsin tekemään todella mielenkiintoisia töitä somen parissa ja pian toimin mm. erään Superfood- yrityksen markkinointikoordinaattorina, missä vastasin yriksen bloggaajayhyteistöistä, sekä somekanavien sisällöstä. Oman toimiminen kautta pääsin lisäksi toteuttamaan paljon erilaisia sisällön tuottamiseen liittyviä työprojekteja.
Todellisen intohimoni alalta löysin 2017, kun aloitin työskentelemään eräässä YouTube- vaikuttajaverkostossa Talent Managerina. Työni oli toimia Suomen ykköstubettajien taustalla managerina ja pääsin työskentelemään mm. sellaisten huippunimien kanssa kun Roni Back ja Mmiisas. Pohjoismaisessa yrityksessä työskennellessä pääsin hyvin myös perille alan trendeistä ja huomasin melko pian, että Ruotsissa ja Tanskassa hyvin yleistä oli, kuinka huippuvaikuttajilla oli verkoston edustuksen lisäksi oma manageri. Suomesta meiltä kuitenkin vielä puuttui kokonaan tälläinen palvelu! Haave omasta somavaikuttajien managerointiin keskittyneestä yrityksestä alkoi kyteä…
2019 oli aika toimia ja irtisanouduin Takent Managerin työstäni. Tunsin, että nyt oli oikea aika lähteä toteuttamaan omaa visiota ja tuoda Suomeen myös puhtaasti vaikuttajalähtöinen managerointipalvelu. Halusin työskennellä nimenomaan vaikuttajan etu edellä, en Ruotsalaisen pörssiyhtiön etua ajaen.
Sen lisäksi, että yritykseni tulisi edustamaan jo suuressa suosiossa olevia vaikuttajia, huomasin, että oman uran aloittaville vaikuttajille ei ollut tarjolla minkäänlaista apua. Instagram on ehdottomasti suurelle osalle se tärkein alusta uran alkuvaiheessa ja lähdinkin pilotoimaan Instagram- valmennusta, joka olisi suunnattu nimenomaan heille, jotka ovat nimenomaan siellä oman polun enemmän alkuvaiheessa. Pian syntyikin idea verkkovalmennuksesta, sillä tämän avulla voisin paikkariippumattomasti tarjota työkaluja heille, joilla tavoitteena on kehittää omaa Instagram- brändiä.
Tällä hetkellä yritykseni Famentin edustuksessa on viisi TOP Talentia ( Janni Hussi, Jaajo Linnonmaa, Pernilla Böckerman, Miska Haakana ja Mike Back), sekä Instagram- verkkovalmennuskonseptista on kasvanut Suomen suurin Instagram- yhteisö. Yritykseni myös työllistää muita alan huippuosaajia ja itse olen siirtynyt yhä enemmän toimitusjohtajan rooliin.
Edelleen, näin lähes kymmenen vuoden jälkeenkin sosiaalinen media jaksaa innostaa, sillä koko ala ja eri kanavat muuttuvat ja kehittyvät niin hurjaa vauhtia! Tässä työssä mikään vuosi ei ole samanlainen ja on kokoajan oltava valmis kehittymään ja oppimaan uutta myös itse. Se pitää oman motivaationi korkealla.